Studium przypadku nr 1
Opracowanie strategii transformacji cyfrowej.
Charakterystyka firmy
Firma branży klimatyzacyjnej zajmująca się sprzedażą i instalacją urządzeń klimatyzacyjnych w obiektach przemysłowych. Firma zatrudnia 150 osób i posiada 4 oddziały rozrzucone po Polsce.
Wyzwania
Firma nie posiada formalnie opisanej strategii rozwoju na kolejne 3-5 lat. Kierownictwo firmy ma plany operacyjne w horyzoncie 1-2 lat. Firma głównie skupia się na krótko okresowej maksymalizacji zysków.
Kierownictwo firmy jednak chciałoby wykorzystać narzędzia nowoczesnego IT uwzględniając racjonalizacje kosztów dlatego podjęli decyzje o opracowaniu strategii transformacji cyfrowej uwzględniając następujące założenia:
- Celem transformacji cyfrowej ma być zwiększenie produktywności zarówno pojedynczego człowieka jak również całej organizacji.
- Transformacja cyfrowa ma pomóc w ograniczeniu fluktuacji pracowników pokolenia „Z”.
- Transformacja cyfrowa ma pomóc organizacji pozyskać fundusze UE.
- Projekt opracowania strategii transformacji cyfrowej ma pomóc kierownictwu firmy na dokształcenie w zakresie nowoczesnych narzędzi IT oraz ma być impulsem intelektualnym do zastanowieniem się nad przyszłością organizacji.
- Strategia transformacji cyfrowej ma służyć racjonalizacji kosztów związanych z IT.
- Istotnym celem byłoby wykorzystanie sztucznej inteligencji do podniesienia produktywności w zakresie marketingu.
Biorąc pod uwagę powyższe założenia standardowa metodyka realizacji projektu została zmodyfikowana.
Rozwiązanie
Strategia transformacji cyfrowej została zrealizowana zgodnie z następującą metodyką:
- Spotkanie inicjujące (Kick off) na którym ustaliliśmy cele, harmonogram, grupę projektową, istotne założenia projektu, sposoby komunikacji.
- Analiza zastanego stanu tj.:
a. Aktualnie wykorzystywanych systemów IT.
b. Modelu biznesowego.
c. Procesów biznesowych.
d. Obszarów zwiększenia produktywności np.: wąskich gardeł. - Określenie dojrzałości cyfrowej organizacji.
- Warsztaty związane z adaptacją i upgradami obecnie wykorzystywanych systemów IT.
- Warsztaty związane z możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji.
- Opracowanie mapy drogowej związanej z transformacją cyfrową dla wybranej grupy procesów biznesowych.
- Opracowanie sposobu komunikacji do klientów, pracowników poddostawców.
- Opracowanie szacunkowych kosztów związanych z transformacją cyfrową w horyzoncie 3-4 lat (TCO).
Cały projekt został zrealizowane w 6 tygodni. Końcowym rezultatem była końcowa prezentacja strategii transformacji cyfrowej oraz jej dokumentacja.
+ Korzyści
Zobacz pozostałe:
Studium przypadku nr 2
Kancelaria prawna z centralą w Europie Zachodniej, która zatrudnia 150 osób i posiada 3 oddziały rozrzucone po Polsce…
Przeczytaj więcej >>