
BPO DIGITRANS to metodyka opracowana przez BPO House, która kompleksowo prowadzi firmy przez proces tworzenia strategii transformacji cyfrowej. Obejmuje diagnozę dojrzałości i długu technologicznego, definiowanie wizji i celów, modelowanie wartości z wykorzystaniem danych i AI, a następnie projektowanie mapy inicjatyw oraz planów wdrożeniowych. BPO DIGITRANS łączy podejście strategiczne z praktycznym – tworzy spójną wizję rozwoju firmy, opartą o dane, zrozumiałe mierniki sukcesu i realistyczny plan działań. To więcej niż strategia IT – to strategia przyszłości Twojego biznesu.
Kluczowe założenia strategii:
- Transformacja to nie wdrożenie technologii, ale zmiana modelu działania organizacji.
- Strategia musi być osadzona w realiach biznesowych i kompetencyjnych firmy, nie tylko inspirowana trendami.
- W transformacji cyfrowej kluczową rolę pełni diagnoza dojrzałości i długu technologicznego, a także modelowanie wartości biznesowych na podstawie posiadanych lub nowo pozyskanych zasobów.
- Proces musi być iteracyjny, oparty na miernikach sukcesu, angażujący kadrę zarządzającą i operacyjną.
- Strategia powinna wskazać jak uzyskać konkretne korzyści ekonomiczne.
Etapy metodyki BPO DIGITRANS:
1. DIAGNOZA
2. WIZJA I CELE
3. MAPA WARTOŚCI
4. STRATEGIA ROZWOJU
5. HARMONOGRAM I INICJATYWY
6. MONITORING I ADAPTACJA
Czego możesz uniknąć dzięki metodyce BPO DIGITRANS:
- Chaotycznych działań bez strategicznego kierunku. Metodyka zapewnia jasną wizję i cele, eliminując działania oderwane od realnych potrzeb biznesowych.
- Płytkiej cyfryzacji dającej pozorne efekty. DIGITRANS uświadamia, że digitalizacja bez zmiany modelu operacyjnego jest iluzją – i prowadzi do bolesnego zderzenia oczekiwań z rzeczywistością. W takich przypadkach beneficjentami są firmy, które sprzedają licencje oprogramowania.
- Nieświadomości długu technologicznego. Audyt otwierający metodykę pozwala zidentyfikować zaległości technologiczne i architektoniczne, które mogą zablokować dalszy rozwój.
- Inwestowania w technologie bez uzasadnienia biznesowego. Metodyka opiera się na modelowaniu wartości – każda decyzja IT musi mieć mierzalne uzasadnienie.
- Duplikowania narzędzi i braku integracji. Strategia zakłada harmonizację i standaryzację systemów oraz danych w całej organizacji.
- Braku zaangażowania kluczowych interesariuszy. Proces angażuje zarówno zarząd, jak i liderów operacyjnych – strategia nie powstaje „na uboczu”.
- Utraty kontroli nad przebiegiem transformacji. Harmonogram działań i zdefiniowane kamienie milowe pozwalają zarządzać tempem i zakresem zmian.
- Braku miar sukcesu i trudności z monitorowaniem postępów. Wskaźniki KPI (klasyczne i cyfrowe) pozwalają śledzić efektywność każdego etapu.
- Opóźnień wynikających z nieprzygotowanej kadry. Plan rozwoju kompetencji oraz zarządzania zmianą zapobiega blokadom ludzkim.
- Strategii, która się dezaktualizuje. Wbudowane mechanizmy adaptacji umożliwiają bieżące dostosowanie strategii do zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych.
BPO DIGITRANS jest rezultatem blisko 30 letniego doświadczenia konsultantów oraz ich wiedzy merytorycznej. BPO DIGITRANS jest metodyką skalowalną, została wykorzystana w opracowaniu i wdrażaniu Strategii Transformacji Cyfrowej zarówno w firmach dużych o obrotach miliardowych, jak również MŚP.