Studium przypadku nr 1

Analiza długu informatycznego w systemie ERP.

Analiza długu informatycznego

Charakterystyka firmy

Firma branży klimatyzacyjnej zajmująca się sprzedażą i instalacją urządzeń klimatyzacyjnych w obiektach przemysłowych.

Wyzwania

Firma zakupiła system ERP ponad 8 lat temu od jednego z globalnego dostawców. Firma świadomie podjęła decyzje dot. minimalizacji kosztów związanych z eksploatacją systemu ERP, która polegała na ograniczeniu kosztów związanych z rozbudową oraz zakupem opłaty eksploatacyjnej, która pozwala na wykonanie upgradów. Konsekwencją przyjętej strategii wobec eksploatacji systemu ERP była stopniowo powiększająca się luka pomiędzy dostępnymi funkcjonalnościami w rozwijanym systemie ERP i innych rozwiązaniach komplementarnymi a wykorzystywanym systemem przez klienta.

W ten sposób narastał dług technologiczny, który, nie pozwolił na transformacje cyfrową oraz wykorzystanie nowych funkcjonalności systemu, które mogłyby podnieść produktywność. Dodatkowo wymóg wdrożenia KSEF spowodował, że klient stanął przed dylematem czy dalej maksymalnie, często nieracjonalnie ograniczać koszty związane z rozwojem systemu, czy też znaleźć inne rozwiązanie, którego TCO było akceptowalne w dłuższej perspektywie.

W tym przypadku zaistniał dług informatyczny wynikający z rezygnacji z rozbudowy oraz zakupem opłaty eksploatacyjnej. Spirala zadłużenia w kolejnych latach narastała, niczym kula śnieżna. W pewnym momencie dług informatyczny przekroczył wartość zakupu gdy dług przekroczy wartość zasobów zadłużonego. Innymi słowy koszt aktualizacji poziomu technologii do aktualnego wymaganego, może przewyższyć możliwości organizacji.

Rozwiązanie

W ramach realizowanych usług opracowaliśmy koncepcje ograniczenia długu, przy akceptowalnym poziomie TCO. Proponowanym rozwiązaniem była inwestycja w nowy system ERP, który był zainstalowany w chmurze. Rekomendacja sposobu realizacji projektu pozwoliła na istotną redukcję długu technologicznego.

+ Korzyści

+Identyfikacja długu technologicznego pod względem bieżących oraz przyszłych korzyści ekonomicznych.
+Opracowanie transformacji systemu ERP w zakresie funkcjonalności systemu oraz licencji oprogramowania do nowego modelu biznesowego w chmurze.
+Ograniczenie ryzyka wybrania błędnej oferty systemu ERP oraz dostawcy.
+Określenie szacunkowych kosztów posiadania systemu ERP (TCO) przez okres 3-4 lat.
Zobacz pozostałe:

Studium przypadku nr 2

Analiza długu informatycznego w systemie CRM…

Przeczytaj więcej >>

    Masz pytania? Poproś o pomoc naszego eksperta.

    Bartosz WachnikEkspert ds. IT

    Imię i nazwisko:*

    Nr telefonu:*

    Treść zapytania:*

    * Pole wymagane